METODISKAIS MATERIĀLS JAUNIEŠIEM KULTŪRPRATĪBAS VEICINĀŠANAI
Metodiskais materiāls jauniešu kultūrpratības veicināšanai ir noderīgs palīglīdzeklis ikvienam pedagogam, kas ikdienā strādā ar jauniešiem formālajā un neformālajā izglītībā, kā arī ikvienam jaunietim, kas vēlas stiprināt savu kultūrpratību – prasmi atrast, saprast un izmantot informāciju par kultūras daudzveidību, novērtēt savu un citu kultūru vienojošās un atšķirīgās vērtības, kā arī kļūt par aktīvu kultūras procesu dalībnieku un veidotāju. Metodiskajā materiālā īpašs uzsvars uz pirmiedzīvotāju kultūru un valodu izcelšanu, dzīvā jeb nemateriālā kultūras mantojuma iepazīšanu un kultūras daudzveidības un starpkultūru dialoga veicināšanu digitālajā vidē.
NO PIRMSSKOLAS UZ SKOLU: VEIKSMĪGAS PĀREJAS NODROŠINĀŠANAS ASPEKTI
Rokasgrāmata pirmsskolu un sākumskolu pedagogiem un citām ieinteresētajām personām.
Šī rokasgrāmata tika izstrādāta trīs gadus ilga starptautiska projekta „Atbalsts pedagogiem kvalitatīvas pārejas no pirmsskolas uz sākumskolu organizēšanai” jeb „Transition is Our Mission” (turpmāk tekstā TIM) noslēgumā. TIM ir starptautisks projekts, kurš darbojas Slovēnijas Izglītības Pētniecības institūta (ERI) paspārnē un apvieno 8 partnerus no Slovēnijas, Horvātijas un Latvijas. Ar šo iniciatīvu mēs vēlamies veicināt pirmsskolas izglītības iestādēs un skolās strādājošo profesionāļu izpratni par to, cik svarīga ir vienmērīga pāreja no pirmsskolas uz skolu, un paaugstināt pirmsskolas izglītības iestāžu un skolu pedagogu kompetences šajā jomā. Projekts norisinājās no 2019. gada septembra līdz 2022. gada augustam, un to līdzfinansēja Erasmus+ programma Eiropas Savienībā.
GLOBĀLĀ IZGLĪTĪBA MAZIEM BĒRNIEM: darba un aktivitāšu lapas pirmsskolu pedagogiem
Darba un informatīvās lapas izstrādātas projekta “Globālā izglītība maziem bērniem” ietvaros kā pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas pielikums.
Materiāls palīdz veidot izpratni par globālās izglītības tematiku, Ilgtspējīgas attīstības mērķiem, to saistību ar pirmsskolas izglītības iestādes darbību un atbildību, veicinot vecāku, visu pirmsskolas izglītības iestādē strādājošo, bet īpaši, pedagogu profesionālo izaugsmi un viņu praktiskā pedagoģiskā darba kvalitātes paaugstināšanu.
BĒRNU SOCIĀLI – EMOCIONĀLĀ IZGLĪTĪBA UN ATTĪSTĪBA
Grupu refleksijas kā atbalsts bērnu sociāli emocionālās labsajūtas veicināšanai pirmsskolas izglītībā un agrīnajā aprūpē.